Ozon Tedavisi İzmir

Ozonterapi

Ozonterapi; ozon gazı kullanılarak uygulanan, sağlık ve yaşam kalitesini arttıran bir tedavi yöntemidir. Güvenli ve etkili bir tedavi yöntemi olan ozonterapi, bilimsel bir uygulamadır. Dünyada yaygın bir şekilde kullanılan ozonterapi, bağışıklık sistemini güçlendirerek hastalıklara karşı koruyucu olduğu gibi hastalıkların tedavisinde de kullanılmaktadır.

Ozonterapi Nedir?

Ozonterapi; üç adeta oksijen atomundan oluşan, şeffaf bir olan bir gazdır. Tedaviler için kullanılan ozonun doğal ortamdaki yeri ise stratosferin üstüdür. Burada bulunan ozon tabakası, güneşten gelen zararlı ultraviyole ışınları tutan bir çeşit filtredir. Nitekim endüstriyel kimyasal gazlar nedeniyle bu katmanın yapısı deforme olmuştur ve tabakada delikler oluşması sebebiyle dünyaya ultraviyole ışınlar ulaşmasına sebep olmuştur. Ne yazık ki bu da cilt yanıkları, kanser gibi rahatsızlıkların başlıca nedenidir.

Dünyanın koruyucu filtresi ozon, teknolojinin gelişmesiyle tıp alanında kullanılmaya başladı. Doğal ozondan farklı olarak tıbbi ozonda saf oksijen ile saf ozon karışımı kullanılmaktadır. Çeşitli hastalıkların tedavisinde ve bağışıklığın yükseltilmesi için tıpta kullanılan ozon uygulamalarına ‘ozonterapi’ adı verilmektedir.

Ozonterapinin Faydaları Nelerdir?

Ozonterapi, metabolizma hızlandırmadan, yeni hücre üretimine; kan dolaşımını arttırmadan, kansere karşı direnç oluşturmaya kadar sağlık açısından birçok fayda sağlamaktadır:

Bağışıklık Sistemini Güçlendirir

Ozonterapi, birçok hastalığın tedavisinde kullanıldığı gibi, bu hastalıklara karşı gerekli savunmayı sağlamak için de kullanılmaktadır. Ozonterapi ile bağışıklık sistemi güçlendirilebilir; başta grip, nezle gibi hastalıklar olmak üzere birçok hastalığa karşı vücut dayanıklı hale getirilebilmektedir.

Metabolizmayı Hızlandırır

Ozonterapi, vücuttaki tüm hücrelerin oksijen miktarını artırdığı gibi, bu hücrelerin oksijenden en iyi şekilde yararlanmasını da sağlar. Hücreler oksijenden maksimum düzeyde faydalanmasıyla metabolik faaliyetlerde de değişimler gözlemlenir. Ozon terapisi ile vücut kalori ve yağları depolamak yerine yakmaya başlar. Ozonterapi ile daha fit bir vücuda sahip olunabildiği gibi yorgunluk ve bitkinlik durumları ortadan kalkar.

Kan Dolaşımını Arttırır

Damarların genişlemesini sağlar ve yeni kan hücrelerinin oluşumunu sağlayarak vücutta her bölgeye yeteri kadar kan gitmesini sağlar ve damar hastalıklarının tedavilerine yardımcı olur.

Yeni Hücre Yapımını Hızlandırır

Yeni hücre yapımını hızlandırarak yaraların iyileşmesine etkin rol oynar. Vücutta daha genç hücrelerin oluşmasını sağlayan ozonterapi ile doku yenilenmesi büyük ölçüde hız kazanır.

Yaşlanmaya Karşı Etkilidir

Ozonterapi; yaşlanma ve etkilerini yavaşlatır; yaşlanmanın vücutta görülen belirtilerini azmaya ve genç bir cilde sahip olmaya yardımcı olur.

Kansere Karşı Etkilidir

Ozonterapi, kanser hücrelerinin oluşumunu engellemeye yardımcı olur. Oksijensiz ortamda oluşan ve çoğalan kanser, ozon yoluyla yüksek miktarda oksijene kavuşan dokularda üreyemez. Bu sayede kanserin görülme riskini azalır.

Detoks Etkisi Yaratır

Günümüzde kötü beslenme, zararlı kimyasallara maruz kalma, hava kirliliği gibi sebeplerden vücudumuzda zararlı toksik maddeler bulunur. Ozonterapi ile kan adeta ozonla yıkanarak temizlenir, toksik maddelerden arınır.

Mikroplara Karşı Etkilidir

Ozonterapi, antibiyotikle tedavi edilen ya da edilmesi güç çeşitli virüs, bakteri ve mantarlara karşı büyük bir dezenfektandır. Ozon tedavisiyle çeşitli enfeksiyonel hastalıkların tedavisi mümkündür.

Ağrıyı Giderir

Ozonterapi, çeşitli nedenlerle oluşan ağrıların giderilmesi için kullanılmaktadır.. Ozon ile ağrıya neden olan faktör veya faktörler ortadan kaldırılabileceği gibi, detoks etkisi yaparak ağrıya sebep olan kimyasalların yok olmasını da mümkündür.

Daha İyi Bir Yaşam Sunar

Birçok hastalığın tedavisinde tercih edilen ozonterapi, aynı zamanda günlük hayatta maruz kaldığımız stres, fiziksel - zihinsel yorgunluğun giderilmesi ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için terapi amaçlı da kullanılmaktadır. Vücudu yenileyip oksijen miktarını arttırarak vücutta yenilenme hissi yaratan ozonterapi, fiziksel gücü de olumlu yönde etkiler. Özellikle yoğun iş hayatı olan kişiler, sanatçılar, sporcuların sık sık ozonterapi yaptırması tavsiye edilmektedir.

Ozonterapi Nasıl Uygulanır?

Ozonterapi; çeşitli teknikler ile birçok hastalığın tedavisinde uygulanabilmektedir. Kan yoluyla (major otohemoterapi), kas içine enjeksiyon yoluyla, eklem içine enjeksiyon yoluyla, açık yaralarda direk ozon uygulamasıyla ve rektal yolla uygulamalarla ozonterapi gerçekleştirilebilmektedir. Bunların yanı sıra cilt altına, vajinal yolla, su ile karıştırılarak sindirim sistemi içine alınarak da uygulanabilmektedir.

Ozonterapi Hangi Hastalıkların Tedavisine Yardımcı Olur?

• Şeker hastalığı,
  • Diyabetik ayak yaraları,
  • Gut hastalığı,
  • Dolaşım bozuklukları,
  • Romatoid artrit, fibromiyalji gibi romatizma hastalıkları,
  • Candidiasis mantarı hastalığı,
  • Alzheimer,
  • Demans,
  • Parkinson,
  • KOAH,
  • Akut solunum sıkıntısı sendromu,
  • Amfizem
  • Serebral palsi,
  • Retinitis pigmentosa, katarakt, glokom, yaşa bağlı maküler dejenerasyon gibi göz hastalıkları,
  • Alerji rahatsızlıkları,
  • Kronik yorgunluk sendromu,
  • Viral hastalıklar (Herpes simplex, herpes zoster, AIDS, hepatit A, B, C, HPV),
  • Damar rahatsızlıkları (Hipertansiyon, venöz yetmezlik, periferal arteriyel hastalık, venöz staz),
  • İmmun sistemi rahatsızlıkları (Sistemik Lupus Eritematozus),
  • Crohn hastalığı,
  • Enflamatuar bağırsak hastalığı,
  • Avasküler nekroz (AVN),
  • İyileşmeyen kronik yaralar,
  • Kanser hastalıklarının tedavisi sırasında (bütünleyici tedavi olarak), tedavi olarak ozonterapi kullanılmaktadır.

Ozonterapi Kimlere Uygulanmaz?

Ozon terapisi neredeyse her hastalıkta uygulanabilen, son derece sağlıklı ve yan etkisiz bir uygulamadır. Nitekim bazı ileri derece kansızlık ve kan ile ilgili kalıtsal hastalıkları olan hastalara ozon tedavisi uygulaması yapılmaması tavsiye edilmektedir. Bunun yanı sıra hipertiroidi olan veya anormal seviyelerde hormon salgılayan hastalara ozonterapisi uygulanmaması tercih edilir. Yeni gelişmiş kalp enfarktüsü olan ve kanaması aktif devam eden hastalara da ozon tedavisi uygulanmamaktadır.